9. den, Ko Phayam

12.02.2016

Další den jsme měli v plánu odjet na pláž, kde jsme sháněli ubytování a bylo plno. Ostatní ještě snídali, my jsme s Lambri vyrazily napřed. Na ležení jsme si vybraly jednu z velkých houpaček - paleta zavěšená na stromě. Paráda :-) Tady už bylo moře malinkou modřejší, ale pořád to nebylo ono. Lambri byla nadšená z pláže, mně až tak moc extra nepřišla. Ale byla pěkná :-) I tady nás ve vodě pořád něco kousalo a tak jsme strávily čas čtením a vyhříváním se.

Když ostatní pořád nepřicházeli, šly jsme se projít po pláži. Asi po 200 metrech jsme na naši skupinku narazily, jak si lebedí v malé laguně v zátoce :-) Byli na cestě k nám, ale z opačné strany. Chvíli jsme pak hromadně pobyli na pláži, ale protože hodina už pokročila k pozdějšímu odpoledni, dostali jsme všichni hlad. Renča si dala něco hned na místě, my ostatní jsme se rozhodli jíst tam, kde včera, tedy v resortu 2. skupiny. Protože ostatní se museli vracet daleko po pláži pro skútry a trvalo jim to mnohem déle, než nám, stavily jsme se po cestě s Lambri do "centra", abychom zajistily jízdenky na zítřejší loď zpátky do přístavu Ranong a následný přesun do Krabi. Jediný autobusový spoj, který jel z Ranongu, vyjížděl v 10:00. To znamenalo, že z ostrova jsme museli odjet v 8:30 rychlou lodí. S informacemi a kontaktem na paní z agentury jsme jely za ostatníma. Dohodli jsme se, že pojedeme v 8:30 rychlou lodí. Od Thajek kuchařek si Lambri půjčila telefon, aby paní potvrdila, že takto pojedeme. Po jídle jsme jeli koupit rezervované lístky.

Když jsme do agentury dorazili, bylo nám sděleno, že lístky na rychlou loď už pro 9 osob nejsou a že musíme jet pomalou lodí, která sice byla levnější, ale už jsme nestíhali autobus. Další varianta byla jet pomalou lodí a pronajmout si minivan pro 9 osob, což sice znamenalo o 100 THB na osobu více, ale zároveň také rychlejší přepravu do Krabi. Kývli jsme tedy na soukromý vůz, vše zaplatili, dostali lístky (a kdo ví, jak o vlastně s těmi lístky bylo...). Paní nám ještě na telefonu ukázala online pohled kamerami (!!!) na svůj obchod v Ranongu, abychom věděli, kam přesně jít (měla to tam všechno pod palcem, asi velké zvíře :-) ). Odjezd z ostrova tedy v 8:30 ráno pomalou lodí. Zbývalo zkontrolovat, zda v půjčovně skútrů budou mít ráno otevřeno, abychom je mohli vrátit.

Teď, když píšu o vrácení skútrů, jsem si ještě vzpomněla, že když jsme odjížděly z pláže a naše druhá skupinka se vracela na skútrech z jiného místa, tak to prý někde po cestě Peťovi F. v zatáčce podjelo a on spadl. Kromě loktu a kotníku škrábl i malinko motorku, což byla trošku nepříjemnost, protože tady údajně při sebemenším škrábanci či poničení dávají docela vysoké pokuty. A další pád měli Víťa s Martinou, když najeli do prachu a taky jim to uklouzlo. I Martina skončila s odřeninou a pohmožděným kolenem. Škrábance nebyly patrné na 1. pohled a tak jsme doufali, že si majitel ničeho nevšimne.

Večer jsem ještě našla ubytování v Krabi a udělala rezervaci. Ihned poté byla Wi-Fi vypnuta. To nám vyšlo tak tak. Ale chtěli jsme mít již vybraný hotel, ať nemusíme v Krabi dlouho hledat. Pro 9 osob to není jednoduché.