8. den, Porto-Aveiro-Lisabon

24.11.2017

Na ráno jsme se domluvily, že vstaneme dříve, abychom opravdu byly v 8:30 na snídani. Na zazvonění budíku vstávám ve tři čtvrtě na osm, Lambri ještě pochrupkává. Šla jsem do koupelny, sbalila zbytek věcí a za 20 minut vyšla Lambri z pokoje, že pořád čekala, kdy slezu z postele (spaly jsme poschoďovce a vždy spím nahoře) a já jí zatím zase zdrhla. Byla jsem sbalená, takže jsem sešla o patro níž na snídani, ale ještě bylo pár minut před půl devátou a místnost byla zavřená. Za chvíli se ke mně přidali další "bydlící", jen recepční, který chystal snídani, zatím chyběl. Přišel až pár minut po půl 9 a to už byla dole i Lambri. Nádraží je nedaleko hostelu takže jsme měly poměrně dost času a nemusely spěchat. Chtěly jsme si ještě koupit nějaké pečivo na odpo/večer a já si, než odjedeme, chtěla dát někde kávu. Vše jsme stihly (měla jsem nejhorší a zároveň nejdražší kávu v Portugalsku, až se mi Lambri smála, že mě poměrně rychle trestá karma už nevím za co, něco jsem jí ráno řekla údajně nehezkým tónem, což je blbost :-) No, Lambri si kafe nedala, protože jí nebylo ten den dobře od žaludku... Nevím, kdo je na tom s karmou hůře :-) ). Cestou jsme šly ještě kolem knihkupectví, které proslulo svým interiérem natolik, že se do něj může vstoupit jen po zakoupení vstupenky v ceně 4 nebo 5 eur... Tyto peníze Vám pak odečtou z ceny knihy, pokud si tady nějakou koupíte. Několikrát jsme váhaly, ale dovnitř nakonec nešly.

Na nádraží jsme byly s předstihem asi dvaceti minut před odjezdem a v automatu si koupily lístky na městký vlak do Aveira - abychom si mohly koupit jízdenjku, musely jsme si zase koupit jiný nevratný dobíjecí kupón - celkem nepohodlný systém pro turisty, kteří chtějí pár jízdenek a už nikdy kartu nevyužijí...

Pár minut po jedenácté jsme dorazily do města Aveiro. Městem vede vodní kanál, po kterém jezdí loďky podobné gondolám v Benátkách a podle obrázku, které jsme viděly, zde měly být krásné barevné domky. Ale na místě jsme se dozvěděly, že domky jsou až u pobřeží asi 20 minut autem nebo autobusem. Zůstaly jsme tedy jen u prohlídky města s obědem a přesunem do Lisabonu. Po chvíli se rozpršelo, ale naštěstí jen na pár minut a nemusely jsme moknout. Prošly jsme se pár bloků kolem kanálu, odbočily do pár hezkých uliček a došly do menšího centra, kde bylo pár restaurací a bister. Pár jsme jich obešly, mrkly na net na recenze a celkem rychle, což u nás nebývá zvykem, jsme se rozhodly pro restauraci s názvem O Legado da Ria, kde kromě stálé nabídky měli i denní menu za 8 euro. V menu byl předkrm, polévka a výběr ze 3 hlavních jídel (už měli jen 2) a na závěr kafe. Jako předkrm byl chléb, olivy, máslo, polévka byla kapustová, a na výběr z hlavníno jídla byla treska se zeleninou nebo telecí steak s pečenými brambory. Všechno vypadalo a chutnalo skvěle, nejlepší jídlo jaké jsme dosud jedly. Lambri si dala rybu, já steak. Po obědě již byl čas vyrazit na nádraží na vlak do Lisabonu. Cestou jsme ještě narazily na zmrzlinárnu, která se zdála být ok, ale nebylo to žádný "zázrak" po všech těch skvělých zmrzlinách v Praze, Belehradě nebo Barceloně.

Aveiro je moc hezké město a alespoň za půldenní návštěvu, pokud jedete kolem, určitě stojí. Na nádraží jsme čekaly pár minut než přijel vlak. Měly jsme na lístku rovnou přidělená i místa a bylo patrné, že nebudeme sedět vedle sebe. Nakonec jsme se s párm místními mladými lidmi přehodily a seděly vedle sebe přes uličku, vlak byl plně obsazen. Lambri během chvilky usla, já jsem zatím dopisovala blog. Během cesty se uvolnila místa na dvojsedátkách a tak jsem se přestěhovala. Říkala jsem si, že až se Lambri vzbudí a neuvidí mě vedle sebe, že se rozhlédne a uvidí mě. Ale prý ne. Chvilku ji to trvalo, nemohla mě najít, neviděla ani batoh a říkala si, že mě asi někdo unesl :-).

Na letišti jsme byly kolem půl 7, celkem rychle prošly kontrolou a pak už jen čekaly na letadlo. Náš let byl poslední, který ten den letěl. Odlet ve 21:45, do Katowic jsme přiletěly pár minut po druhé hodině ranní našeho času. Na parkovišti, kde jsme uplatnily 90% slevu, kterou tady dávají pro české a slovenské SPZ, jsme zaplatily 7 zlotých za týden parkování. Skvělá cena. Doma jsme byly asi ve čtvrt na pět.

© 2017 Náš cestovatelský deník. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky