7. den, Fossa-Gap of Dunloe-Fossa-Ross Castle-Killarney Town-Fosa

28.06.2010

So...Dnešní poslední den na tomto místě jsme strávily v blízkém okolí. V noci nás budil déšť a ani ráno při zazvonění budíku nebylo počasí o nic lepší. Trochu jsme si tedy přispaly a vstaly až kolem 9 hod., kdy déšť ustál, ovšem při pohledu na temnou oblohu byla vyhlídka na další slunečný den mizivá. Po delikatesní snídani, tradičním Irském sýru s chlebem, směřovaly naše první dnešní kroky do části národního parku Killarney, zvané GAP OF DUNLOE. Gap of Dunloe je zhruba 10km, opravdu nádherná procházka soutěskou dnes bohužel zamlženého pohoří, s velmi hezkými výhledy na zazelenalé úpatí okolních vrcholů, s mnoha pasoucími se ovečkami a kozami a jezerem se starým kamenným mostem. Počasí ze zde měnilo co 15 minut - mlha tak hustá, že jsme viděly jen kousek před sebe, se střídala s okamžiky, kdy jsme se mohly kochat dalšími nádhernými vyhledy na Irskou krajinu. Gap of Dunloe je jedno z nějhezčích míst, které jsme v Irsku navštívily a viděly... I když... Takových nejkrásnějších bylo opravdu hodně :-)

Při zpáteční cestě do kempu si s námi malinký zajíček chtěl dát závod, ale když zjistil, že jeho malinkaté, krátké nožičky mu nebudou stačit na naše 4 rychlá kola, skočil do houští. V kempu jsme posvačily, vypily kávu a pokračovaly na další místo rozlehlého parku - ROSS CASTLE. Vycházka kolem dalšího z mnoha zdejších jezer, tentokrát od starého hradu po lesních pěšinkách. Zde se nám až tak nelíbilo, a tak jsme po pár km otočily naše kroky do centra města Killarney. Nádherné tradiční irské městečko s mnoha tradičními restauracemi a bary se nám velmi zalíbilo. Cestou jsme narazily na velice příjemnou zmzlinárnu - kdo chvíli postál u výlohy a četl si nabídku, dočkal se pozdravu od usměvavé zmrzlinářky - ta měla na papírovém tácku, který visel nad výlohou, napsaný pozdrav se smajlíkem, tácek měla zavěšený na šňůrce, která procházela přes několik háčku pod stropem a jejíž druhý konec měla zmrzinářka u sebe. Potencionálním zákazníkům pak potáhnutím šňůrky zamávala pozdravem před nosem :-) a hezky se na ně usmála - některým to pomohlo v rozhodnutí vejít dovnitř, všem to alespoň zpříjemnilo den a donutilo se usmát :-) My šly dovnitř a ochutnaly mimo jiné i zmrzlinu s příchutí mořská sůl. Nakonec jsem si dala příchuť GUINNESS a DARK CHOCOLATE s velkými kusy tmavé čokolády. Prošly jsme pár uliček, vyzvedly další kešku a namířily zpět do kempu. Po osprchování jsme uvařily polévku (kuřecí s nudlemi), kterou Lambri doslova zhltla :-). Bohužel opět prší :-( Jsme již tady ve stanu, posloucháme zpěv rodiny ze vzdáleného (naštěstí!!) stanu. Zítra odjíždíme na poloostrov DINGLE.