5. den, Wembley-HMS Belfast-Tower Bridge

28.12.2012

Dnes máme v plánu 2 národní turistické zajímavosti - jedna bojovala ve válkách, na druhé probíhají boje sportovní. Bitevní loď a národní stadion, kde hraje domácí zápasy anglická fotbalová reprezentace, probíhala zde letos olympiáda a pořádají se koncerty světoznámých umělců. Jako i na jiných stadionech zde mají návštěvníci možnost vidět šatny, jít po schodech, po kterých chodí hráči pro trofeje, press room, VIP místa. Vidět stadion pro 90 tisíc diváků bylo ohromující. Wembley je po stadionu Barcelony 2. největší v Evropě.

Po prohlídce jsme se vrátili zpět do centra, kde jsme měli v plánu navštívit bitevní loď Belfast. Je to námořní královská bitevní loď, která byla využívána v 2.světové a korejské válce. Dnes stojí na Temži a návštěvníci si ji mohou prohlédnout jak zvenku tak zevnitř, kde je doposud zachováno některé vybavení , věrné repliky vojáků a ukázky jejich práce ve válce i v míru. Skvělé provedení postav, zajímavá prohlídka celé lodi, která má 4 patra.

Poté jsme zašli do anglického tradičního pubu na oběd. Skvělý pub kousek od Tower Bridge, kde se podávají tradiční fish and chips, které jsme si s Honzíkem dali a Lambri burger. Ze včerejšího dne jsme věděli, že se bude v 7 večer zvedat Tower Bridge, což jsme chtěli vidět a tak jsme nešli nikam daleko a odlovili pár kešek v okolí mostu. Před sedmou hodinou jsme došli k mostu a pozorovali jak vše bude probíhat. V 19.hodin naskočila na semaforech mostu červená, obě poloviny se začaly pomalu zvedat, loď projela a most se začal vracet zpět. Celé to trvalo 5 minut. Bylo ještě docela brzy a tak jsme zašli do herny, která je vedle London Eye a tam si simulačně zazávodili na motorkách - tokeny do tohoto herního "parku" jsou součástí nabídek London Passu. Po 20 hodině jsme metrem jeli na hotel.