3. den, Hřebenovka z Vrátné: Veľký Kriváň-Chleb-Poludňový grúň-Chata Grúň

30.09.2011

I náš třetí den pobytu na Malé Fatře jsme ráno vstávaly do slunečného počasí. Dnes jsme měly naplánovanou hřebenovku z Kriváňa na Vrátnou. Ale od začátku.

Vyjely jsme po snídani kolem půl 10 směr Vrátna. Zaparkovaly auto (parkoviště zdarma) a vydaly se pár kroků k lanovce. Je to vlastně 8místná kabinková lanovka, která vede z Vrátne na Chleb. Výškový rozdíl 700 metrů zdoláváme cca za 5minut. Od lanovky je to asi 5min do sedla Chleb. Odtud se vydáváme směr Velký Kriváň, který bychom podle ukazatele na rozcestníku měly zdolat za 40minut. Výšlap nám zpříjemňuje rozhled do dalekého okolí. Po půl hodině dosahujeme vrcholu nejvyšší fatranské hory a kocháme se pohledem. V dáli je vidět Kriváň v Západních Tatrách, na naší straně je to Lysá hora. Turisté vedle nás se dívali skrz dalekohled a viděli i sochu Radegasta na Pustevnách.

Při sestupu dolů odlovíme naši první fatranskou kešku :-) hurá! (Doteď se nám nedařilo).

Vracíme se pomalu směrem k lanovce, ale u rozcestníku se vydáváme na druhý dnešní vrchol Chleb. Pár fotek, druhá keška a po hřebeni pokračujeme dále. Cesta není vůbec náročná, spíše oddychová, ale velmi pohodová. A to počasí, fantastické! Pokračujeme přes Hromové (další keška a malá svačina) a Steny na Poludňový grúň. U místa, kde bychom měly odlovit naši další krabičku posedávají 4 turisti. Chvilinku vyčkáme než se zvednou a jdeme si pro ni. Navigace je dnes velmi přesná. Po odlovu se posilníme tatrankou a müsli tyčinkou a vydáváme se z nejprudšího kopce dnešní trasy k chatě na Grúni.

Občas nám to na blátě podklouzne, Lambri dokonce na jednom místě skoro spadla, ale po 3/4 hodině si již dáváme pivko a sbíráme sílu na zbytek cesty.

Čeká nás již jen pár km zpět k lanovce, což nám vyšlo asi na 30min. Uvažovaly jsme, že se na oběd zastavíme v penzionu, kde jsme jedly včera, no nakonec vyhrála koliba po cestě ve Vrátne. Já jsem si dala česnečku a bryndzové pirohy, Lambri vývar a bryndzové halušky, ale česnečku mi velice záviděla :-) . Bylo to dobré, ale včerejší halušky zůstanou asi nepřekonané.

Opět musím říct, že dnešní procházka (túra) byla jednou z těch nejhezčích. Zítra máme v plánu Šutovký vodopád a procházku Šutovkým podhoriem.