3. den, Pláž Edem, Filopappou

12.06.2018

Jeden den z naší návštěvy Athén jsme si vyhradily na koupání. Stavily jsme se do pekárny pro snídani a opět tramvají č. 5 jsme dojely na námi vybranou pláž.

Protože jsem člověk, který se na přímém slunci po několikati minutách spálí, chtěly jsme si pronajmout lehátka s deštníkem, ale včera jsme objevily na plážích takové přístřešky, které stín zaručovaly. Nevýhodou bylo, že tam bylo ležení jen na písku a na to já jsem trošku "dámička" a je to pro mě nepohodlné, obzvláště, když s sebou nemám žádné propriety, kterými bych se na pláži zabavila. Ale protože to bylo jen pár hodin, nakonec jsem řekla, že to zvládnu i bez lehátka a že můžeme zůstat pod stříškou. Měly jsme s sebou alespoň noviny s přílohou takže zábavku jsme na chvíli měly. Já jsem šla do vody, ale jakmile jsem se ponořila, bylo mi jasné, že Lambri, pokud vůbec do vody vejde, tak to nebude tak jednoduché. Na její poměry byla voda dost studená. A trvalo ji to aspoň 10 minut, než se odhodlala ponořit. Vydržela asi 3 minuty a utíkala ven. Na pláži jsme zůstaly asi do půl 4. Občas jsme se šly schladit do vody, ale po většinu času jsme si četly nebo pozorovaly místní mládež.

Z pláže jsme dojely zpět do centra a odtamtud došly do oblasti našeho hotelu, kde jsme se stavily do taverny na večeři. Lambri si vybrala plněné papriky, já musaku. Nesnáší kopr a ptala se asi obsluhujícího majitele, jestli v jídle kopr není... Tvrdil, že ne. A nejen já jsem podvodník, ale i místní řekové a tak, když Lambri jídlo dostala, z prvního sousta bylo jasné, že to bude taková malá hra na vybírání kopru z jídla. A stejně jako včera na mě, i dnes několikrát z jejich úst zaznělo slovo podvodník na majitele, který ji s koprem lhal.

Po jídle jsme šly na chvíli pokoj, vybalily věci a pokračovaly na další tour po Athénách. Naší poslední zastávkou byl kopec Philipopu s výhledem na Akropoli. Tady jsme počkaly než se začne stmívat a rozsvítí se světla, která ozařují protější kopec s Akropolí. Neměly jsme s sebou velký foťák a tak jsme se rozhodly, že si pro něj zajdeme a kopec vyjdeme ještě jednou, protože foto nasvícené Akropole rozhodně stálo za to. Když jsme se vrátily zpět na pahorek, už byla mnohem větší tma a nasvícení vypadalo ještě úžasněji.

Lambri celý večer těžce rozdýchávala večeři, protože se přejedla. A tak ve chvíli, kdy jsem navrhla, že bychom se mohly ještě stavit na poslední gyros, se na mě otočila s nevěřícným pohledem jako že jestli to opravdu myslím vážně... myslela. A hlavně jsem chtěla ještě jeden dobrý kousek, který jsme měly včera v taverně Kalyvas. Takže jsme po cestě na hotel zaskočily ještě sem. Naopak k mému překvapení, si Lambri taky objednala, ale místo gyros jsme si obě daly pita souvlaki - maso, které se připravuje na špízu.

A byla to nejlepší možná tečka naší návštěvy kolébky civizilace. Ráno nás čeká brzké vstávání a odjezd na letiště.

13.6. Odlet

Budík nastaven na půl šesté, ale vstaly jsme až po 6:00. Dobalit drobnosti, po cestě na autobus se zastavit do pekárny a pak trolejbusem dojet na náměstí Syntagma, kde jsme přesedly na linku X95, která jezdí na letiště. Cesta trvala necelou hodinku. Bezpečností kontrola proběhla taky celkem rychle, takže do odletu jsme měly skoro hodinu a půl. Prošly jsme se po pár duty free, ale nenarazily na nic zajímavého a výhodného a tak jsme se odebraly čekat do odletové haly a následně ke gatu. Ze slunných Athén jsme po dvou hodinách přistály v zamračených chladných Katowicích.

Můžeme si odškrnout další evropské město, které jsme měly na našem "seznamu". Další velmi podařený výlet. A i když se Lambri před odletem bála, že nic o Athénách neví, můj plán chodit, jíst, chodit, jíst a jet na pláž vyšel na 100%. Za pár dní po našem výletu dávali v televizi dokumentární cestopis o Řecku a při zastávce v Athénách ukazovaly veškeré hlavní památky, které jsme také navštívily. Takže jsme nic důležitého nevynechaly .

Co říct závěrem? Athény jsou hezké město a líbilo se nám tam hodně. Mají spousty zajímavých a důležitých historických památek, ale obě jsme se shodly, že to k našim top městům patřit nebude.

Ale mohu říct, že pokud by se objevily opět výhodné letenky, letěla bych znovu. Minimálně do taverny Kalyvas na jejich skvělé pity.

P.S. Za celou dobu jsem neměla ani jednu zmrzlinu!!! Nevybrala jsem si z athénské nabídky, která se mi zdála oproti jiným městům příliš obyčejná. Ale dala jsem si mražený řecký jogurt a ten byl vynikající.

A taky jsme si to trochu vynahradila frappém, čímž jsou řekové proslulí a tady navíc mají v nabídce i freddo, což je espresso na ledu a to mě bavilo hodně.

© 2017 Náš cestovatelský deník. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky