2. den, Sagrada Família-La Rambla-La Boquería-Barri Gotic

15.11.2014

První barcelonský den je za námi. A byl velmi vyvedený! :-)

Hned ráno na 9:00 jsme měly koupené již z domu vstupenky do snad nejznámější a nejnavštěvovanější památky Barcelony, LA SAGRADA FAMÍLIA. Koupi lístků předem velmi doporučuji, protože dlouhá dlouhá fronta na prodej vstupenek na místě se tvořila již hned z rána. Dopředu jsme měly vybranou hodinu vstupu na 9:00, prohlídku věžě Nativity na 9:30. Nejprve jsme tedy zběžně obhlídly toto stále nedokončené dílo a na 9:30 se přesunuly ke vstupu do věže. I zde opět pouštějí dle času na vstupence. Dole ve skříňce na zálohu je třeba odložit batoh, pokud nějaký máte, protože cesta zpátky dolů vede poměrně úzkým schodištěm. Nahoru se jezdí výtahem. Nahože je výhled na Barcelonu směrem k moři a pak se postupně sestupuje po soustavě schodišť zpět do katedrály. Celá tato návštěva věže zabere asi 1/2 hodiny. Prohlídka byla zajímavá, nicméně je to zálěžitost spíše výhledů na Barcelonu a pár detailů na jednotlivých věžičkách, kolem kterých schodiště vedlo. Pokud bychom věděly předem, co na věži uvidíme, asi bychom si vstupenku nekupovaly - návštěva věže není součástí základní ceny vstupenky. Po sestupu jsme se další asi 2 hodiny kochaly genialitou Gaudího uvnitř katedrály i v muzeu. Součástí hlavní částí katedrály je i výklenek, kde jsme se posadily a podívaly se na asi 15 min. film o Gaudím, detailech ze stavby katedrály i plánech ohledně jejího dostavění. Poté, co jsme se dostatečně pokochaly krásou této stavby, vyzvedly jsme si u vstupu do věže Nativity batoh a pokračovaly dále.

V poledne jsme se začaly uličkami Barcelony postupně přesouvat ke dlouhé a taktéž velmi navštěvované ulici LA RAMBLA. Dlouhá hlavní třída, která se táhne směrem z centra k přístavu. V polovině je úžasný trh LA BOQUERIA, kde se dá nakoupit vše od čerstvého pečiva, přes ovoce, zeleninu, čerstvé maso a samozřejmě čerstvé ryby. Úžasný výběr, skvělá atmosféra. Je to samozřejmě i místo, kde se dá skvěle najíst, je zde nepřeberné množství barů a restaurací, které jsou přímo součástí tržiště. Prostě něco, co u nás asi nikdy nebude a co Kataláncům velmi závidím. Atmosféra tohoto místa mě okouzlila tak, že jsem zde ochutnala svou 1. ústřici :-). Mňam! Ne, že bych se mořských věcí bála nebo ve mně vyvolávaly nějaké nechutenství, ale jíst ústřici bylo pro mě jaksi... asi bych to nazvala "vyšší level gastronomie". Čerstvě vylovená, krásná "škeble", kterou prodejce otevřel před mýma očima, pouze jsem si ji zakápla citrónem a pak provedla přesně tak, jak to znám z mnohých filmů. Delikatesa :-) Samozřejmě jsme si koupily i místní sušenou šunku Jamón a klobásku z iberijských vepřů. Vše se tu dá koupit nakrájené jako malý snack v papírovém kornoutku. Koupily jsme si taky nějaké pečivo a ovoce. Moc se mi líbilo sledovat místní obyvatele nakupovat, bavit se mezi sebou i s prodavači a ve velkých skupinách sedět v restauracích u stolů přetékajícíh mořskými plody.

Z rušného centra a La Boquería jsme došly na spodní konec La Rambla, kde stojí socha Kryštofa Kolomba a začíná přístav. Jeho část Barceloneta máme v plánu navštívit až zítra, tak jsme to prošly pouze krátkou cestou kolem přístavu do staré části Barcelony, čtvrti BARRI GOTIC. Staré gotické stavby, domy v úzkých uličkách s tapas bary, restauracemi a obchůdky, to je to, co patří k této části Barcelony.

Po celém dni chození jsme si šly odpočinout do kavárny FORNS DEL PÍ, hlavně kvůli jejich nabídce Churros s čokoládou, ale nebylo to úplně ono. Lambri však měla také místní specialitu Crema de Catalunya a ta si svůj dezert velmi pochvalovala. Z Barri Gotic jsme se vrátily na La Rambla a pokračovaly směrem k hostelu.

Další 2 velmi slavné Gaudího stavby - CASA BATTLÓ a LA PEDRERA (Casa Mila) jsme si dnes prohlédly pouze zvenku, prohlídku uvnitř plánujeme na příští návštěvu :-)