2. den, Kilkenny-Cahir-Rock of Cashel

23.06.2010

Budíček v 7:00, vstáváme v 7:30. Idnes nám Irsko, stejně jako včera, ukázalo svou vlídnější tvář bez deště :-) Snídáme, balíme věci a pokračujeme v cestě. Dnes nás čeká prohlídka městečka KILKENNY, nový kemp v CAHIR - THE APPLE FARM a návštěva zříceniny hradu v Cashel - ROCK OF CASHEL.

Dnešní první zastávka byla v KILKENNY - městečku, ze kterého je cítit Irský duch na každém kroku. Dominantou městečka se spoustou malých, barevných, řadových domečků je starý kamenný zámek s nádherným, obrocským, čístým parkem, který je přístupný veřejnosti - ta jej široce využívá jako hrací plochu, místo, kde se dají zabavit děti ve škole či školce, či jako relaxační plochu - možnost lehnout si na bezvadně posekanou, čistou a měkkou trávu byla více než lákavá. V KILKENNY jsme taky našly jedny z naších prvních kešek :-)

Z KILKENNY se vydáváme dalších pár kilometrů na jih, do kempu THE APPLE. K ubytování dostáváme jako dárek láhev domácího jablečného džusu - delikatesa! :-) A kupujeme si ty nejčervenější, nejsladší jahody, jaké jsme snad kdy jedly! Postavíme stan, lehce poobědváme a vypravujeme se na legendární ROCK OF CASHEL. Dominanta města se nachází skoro v centru města CAHIR, na kopci. Starodávná zřícenina si dodnes zachovala mnoho původního a celá stavba působí velice majestátně, ale... prostě mě osobně mnohem více fascinovaly a zaujaly stavby, zříceniny a přírodní krásy, které jsme objevily náhodně cestou, při procházkách, než ty, které jsou mohutně oslavovány ve všech průvodcích - ať už se jedná např. o Rock of Cashel, nebo Cliffs of Moher. Po prohlídce jsme se ještě zastavily v místním obchůdku pro nezbytné potraviny, 5l barel vody, kafe a chipsy :-) Po příjezdu do kempu jdeme spát mnohem dříve než včera. Zítra nás čeká další irský den. Doufejme, že stejně příjemný jako dnes! :-)