16. den, Camac Park-Dublin (Guinness)-Camac Park

07.07.2010

Tak už je to tady... Náš poslední den strávený zde (nepočítám zítřejší brzký ranní odlet). Noční déšť přešel v ranní zataženou oblohu, která se však záhy rozjasnila. Musím konstatovat, že počasí zde nám náramně vyšlo :-) Pokud pršelo, tak jsme zrovna jely v autě, nebo spaly v noci ve stanu.

Lambri balí a uklízí, zatímco já píšu tyhle poslední řádky. Ale ještě k dnešnímu dni. Ráno po snídani se Lambri stala taková malá nepříjemnost :-) Nebudu to rozepisovat :-) (Pozn. v diářku 2.7.2011 - opět měla Peťa zákaz psát :-) A zákaz stále trvá, v diářku je vše vysvětleno a obě si to dobře pamatujeme :-) ) Ta nás trošku zdržela, takže procházka na zastávku, ze které máme zítra odjet na letiště a kterou jsme dnes potřebovaly najít, se změnila tak trošku v poloběh. Hlavně nazpátek, na linku 69, která jezdí do centra. Ale vše jsme stihly a ještě chvíli čekaly.

Po příjezdu do Dublinu naše kroky zamířily k programu dnešního dne a to do pivovaru GUINNESS :-) Návštěva a prohlídka obrovského impéria nám zabrala celý den, tedy dopoledne a část odpoledne. Muzeum, uspořádané do několika pater, ukazuje návštěvníkům historii pivovaru od jeho založení r. 1759 po současnost, výrobu piva, veškeré reklamní spoty, které byly v televizi, archivní sklenice, podtácky, dokonce ukázku ruční výroby starého sudu, který se kdysi vyráběl ze dřeva a spoustu jiných velmi zajímavých věcí. V jednom z pater je vytvořeno něco, co vypadá jako umělý vodopád - názorně tak ukazují, kolik vody je denně zapotřebí k výrobě piva. Na konci několikahodinové prohlídky si každý zákazník může načepovat svůj "stout", nebo si jej nechat načepovat o patro výše, na samém vrcholu budovy, ve výšce cca 80m a vypít v proskleném baru s 360° výhledem na Dublin. My zvolily druhou variantu. Pak jsem asi hodinu vybírala v dárkovém obchodě a neustále měnila vybrané tričko :-( Ale nakonec jsem si vybrala a koupila. Úplně hladové jsme z pivovaru došly do středu města, kde jsme chvíli vybíraly, kde se najíme. Vyhrál americký fast food Freddie´s, kde bylo skoro vše jako z filmu Pulp Fiction nebo Pomáda. Servírovali zde burgery, steaky, měli stylové sedačky.

Pak jsme se vydaly pro pár dárků a poklusem opět na bus zpátky do kempu. Shlédly jsme fotbal SPAIN x GERMANY (Spain vyhrála ;-) ). A teď už se psychicky připravujeme na zítřejší ranní vstávání, balení stanu, karimatek a všech ostatních drobností, které ještě máme. Bus jede 6:15 - 6:28, uvidíme. Budík nachystán na 4:15 :-( Počet tučňáků na konci dnešního dne: 22. Kešek k dnešnímu dni: 43. Mrzí mě, že jsme ani v jedné nenašly GC nebo TB, který bychom mohly dovézt do Česka. Takže pomalu končím, snad v letadle něco napíšu.