13. den, Udawalawa-Matara-Polhena beach

18.03.2015

I dnes vstáváme brzy a v 6:55 sedíme v autobuse, který vyráží směr oceán a pláže :-). Autobus přijíždí prázdný, sedáme si na přední sedadla. Čeká nás nové prostředí, nová tvář Srí Lanky. Teď už se budeme jen slunit, válet na plážích a navštívíme i pár měst. Chceme se postupně přesunout až k hlavnímu městu a pak jet přímo na letiště. Hlavní město Kolombo ale s největší pravděpodobností vynecháme.

Dnes jsme tedy dorazily do Matara. Měly jsme podle recenzí vybrané 2 hotely přímo na pláži. Hned v tom prvním jsme zůstaly (ten druhý jsme teda nenašly, ale prošly jsme jiné hotely v okolí - byly buď plné nebo se nám nelíbily). K hotelu patří krásná písečná soukromá pláž s lehátky. Písečných pláží je tady více, ale vždy jsou u nějakého hotelu, jinak je pobřeží kamenité a nedá se do moře vstoupit. Zůstáváme zde 2 dny. Byl krásný slunečný den a tak jsme se po ubytování převlékly do plavek a sešly pár schodů na pláž. Návštěvníkem pláže byl taky velký varan - "big varan", upozorňovala nás jedna Francouzska a s francouzským "r" to znělo velmi komicky :-); já jsem ji neslyšela, ale Lambri mi to pak tlumočila. Varan vyhrabával a pojídal nakladená želví vajíčka! Vždy jsme jej na chvíli vyhnali, ale on se vrátil zpět a hrabal, nacházel a žral :-(.

Dalším zpestřením dne byly mořské želvy, které se sem připlouvají každé odpoledne nažrat :-). A pak ještě po zídce začali vylézat malí i větší krabi, to už byla Lambri ve střehu :-). Ale víc se každého našeho pohybu báli oni. Když jsem se k nim s foťákem přiblížila, byli okamžitě pryč. Pak už jsme jen poléhávaly na pláži, četly a odpočívaly.

Večer jsme si zašly pro nějaké jídlo na ráno a zítřejší den. Lambri konečně objevila něco, co ji tady opravdu chutná a to jsou placky Roti (Lambri - Peti to chutná více naplněné chilli pastou sambal, ale mě spíše samotné - chutná to jako udělané filo těsto na řeckou pitu, jen naplnit! Mňam! Musíme někde dohledat recept a zkusit vyrobit doma, vypadá to velmi jednoduše :-)). Zkusila kousek, když jsem si jej kupovala při výstupu na Ella Rock - dnes při cestě sem jsme měli 15 minut pauzu na jednom autobusovém nádraží, Lambri je zahlédla je v jednom z krámků, tak z autobusu pro 3 kousky vyběhla. Mají v průměru asi 15 cm, ale dělají se i ve velikosti palačinky. Ale ty jsou tenčí. Večer jsme na ně natrefily, tak jsme si opět koupily každá po 2ks. Jedna roti stojí asi 15 Rs. Oběd jsme měly v hotelu - napůl jsme si daly smažené nudle a club sendvič (4 patrový senvič z toustového chleba) s hranolkami - evropské jídlo už si nedám dokud neodletíme :-(.

Jsem zvědavá jak zítra zvládneme celý den na pláži. Dokud budeme mít co číst tak to asi půjde, ale pak? Žádné obvyklé sportovní plážové potřeby s sebou nemáme, žádné hry... Uvidíme :-). Nicméně jsem dnes opravdu zapomněla, že je teprve březen :-).