11. den, Railay beach

14.02.2016

Náš lodník Mr. Doi byl přesný. Před 9. hodinou už na nás, když jsme přicházeli k molu, čekal a mával. Šli jsme si ještě koupit svačinu a pití a pak hned jsme vyrazili směr Railay beach. Místní vápencové skály lákají především vyznavače skalního lezení, kdo chce, může si zařídit kurz. K tomuto ostrovu neodmyslitelně patří také světlý písek a modré moře mezi jednotlivými skalisky. Idylka :-)

Lodě z naší strany připlouvají na východní stranu, která je ovšem nepěkná a velmi blátivá (odliv, odpoledne při odjezdu nebylo po blátě a nehezkém pohledu ani památky). Za 3 minuty chůze jsme se však dostali na západní část, kde nás přivítalo to, co známe z fotek. Světle jemný písek, modré moře a výhled na úžasné skaliska. Pláž je poměrně dlouhá, neustále k ní připlouvají lodě s turisty, ale ani tak jsem neměla pocit, že by zde bylo přeplněno. Vykoupali jsme se a vyrazili na další pláž s názvem Hat Phra Nang (cituji z průvodce: dost možná jedna z nejkrásnějších pláží světa s půlměsícem světlého zlatého písku). Nejkrásnější na světě asi ne, ale své kouzlo má určitě. Z obou stran pláže stojí vysoké útesy s jeskyněmi. K jedné z nich jsme doplavali, nebyla daleko od břehu, a kolem ní bylo ze strany pláže i docela málo vody. Přes kameny jsme se dostali na druhou stranu útesu a celý ho obeplavali. Lambri se už obeplout skálu bála, a tak se vydala stejnou cestou zpět. Bohužel, zatímco při cestě tam jí voda po bradu nevadila, protože jsem ji držela za ruku, na cestě zpět už to sama nezvládla. Abychom ji nepřehlédly, stála nejdál, kam dosáhla na dno, balancovala na špičkách, přidržovala se skály nad sebou a čekala na záchranu. Vypadala, jako by celou tu masu nad sebou chtěla podpírat :-)

Moře bylo příjemně teplé a celou dobu jsme byli ve vodě, nebo na procházce po pláži, což se trošku podepsalo na mých zádech :-( které opět září do červena. Nechaly jsme si s Lambri věci na té první pláži a tak jsme se oddělily od ostatních a šly zpět. Na pláži se chystala svatba - židle, oltář a výzdoba. Pravděpodobně proběhla při západu slunce.

Odjezd byl domluven s Mr. Doi na 17:00 hodinu. Při cestě k molu jsme potkaly opičí tlupu - na lodi jsme se pak dozvěděly, že okradly o jídlo naši druhou skupinu :-) Nám se tentokrát nic takového nestalo :-)

Večer jsme se šli opět najíst na ulici ke stánkům. Víťa navrhl ještě jednu restauraci, na kterou narazili den předem, vydali jsme se tedy směrem k ní - byla sice opravdu nacpaná k prasknutí, ale jednak ceny a jednak atmosféra - přílišný shon a opravdu přeplněnost, nás ostatní přesvědčily jít opět na trhy. Víťa s Marťou zůstali v restauraci, takže jsme se s nimi potkali později. Peťa si dala na trzích papaya salát, kterým je Krabi vyhlášeno, ale nechutnal jí. Já jedla opět u prvního stánku a byla jsem moc spokojená - první stánek má pod palcem paní, která pořád chodí v takových barevných Ray Banech, nevím, jak jí popsat, je to taková zvláštní postavička se srandovním hlasem a vtipným přízvukem. Moc milá, Peťa se s ní poslední den fotila na památku :-) A ještě v souvislosti s paní a jejím přízvukem - když si objednáme jídlo, několikrát, než nám to dojde, se zeptá "sapaisi" ale spíše tak oznamovacím tónem :-) Jednotlivé slabiky odsekává tak srandovně, že v tom zpočátku bylo celkem těžko rozluštitelné slovo spicy, pálivý. Další její výraz, který se tady sice užívá častěji, ale až u této paní jsme to pochopily v celém kontextu, je "sem sem". To mi začala paní opakovat, když jsem jí řekla, že chci stejné jídlo jako pán u vedlejšího stolu - líbilo se mi to a Peťa se šla poptat, co to má. Smaženou rýži se zeleninou, do které si ale pár věcí přidal, jenže jsme moc nepochytily, co to všechno bylo. No a paní pořád kývala, opakovala "sem sem" a smála se a talíř, který mi donesla, vypadal úplně jinak :-) Ale bylo to vynikající :-) A asi den nato nám došlo, co se myslí nápisem, který se tady hojně na trikách prodává - "SAME SAME" (stejný) vepředu a "BUT DIFFERENT" (ale jiný) vzadu :-)

Zítra máme v plánu celodenní výlet lodí po 4 ostrovech s možností potápění a šnorchlování, lístky jsme si dnes po obhlédnutí několika cestovek u jedné z nich koupili :-)

Uff... vše dopsáno, asi toho ještě spoustu upravíme později J.